Negalvojau, kad prie tos pačios temos reikės sugrįžti taip greit. Šios dienos „15MIN“ straipsnis, deja, paskatino šį sugrįžimą. Iš karto atsiprašau dėl vieno dalyko. Jei straipsnyje pateiktų citatų (iš spaudos konferencijos?) kupiūravimas ir grupavimas yra tik jo redaktorės fantazijos vaisius, tai tuo atveju „Reitingai“ dar taip žemai nenupuolė. Visais kitais atvejais … (skaityk šio įrašo pavadinimą).
Senokai neteko matyti tokių absurdiškų logikos klaidų ir neprofesionalumo. Iš eilės:
1. „Geras absolventas nebūtinai bus geras matematikos mokytojas, – sako ji („Reitingai“ žurnalistė Jonė Kučinskaitė). – Atsakomybę turėtų prisiimti Ugdymo plėtotės centras, nes savivaldybės nediriguoja pedagogų rengimui. Jos gali aprūpinti mokyklas, suremontuoti mokyklų pastatus, pirkti įrangos, bet be kvalifikuotų specialistų, be jų paskatinimo atvykti į regionus…“ Suprask, už matematikos mokytojo (ne)gerumą atsako UPC. Ne jį rengęs universitetas, ne jo kvalifikacija nuolat besirūpinantis švietimo centras. Net ne mokyklos vadovas.
2. „Aukštųjų mokyklų dėstytojai, gimnazijų mokytojai, anot jo („Reitingai“ vyriausiojo redaktoriaus Gintaro Sarafino), pasakoja, kad krenta leidžiamų vadovėlių kokybės lygis, o tai esą taip pat veikia mokinių pasiekimus: „Man sūnus parneša pratybų sąsiuvinį. Sūnus pirmokas randa jame aštuonias klaidas.“ Na ir kas, kad UPC samdomi ekspertai nevertina pratybų sąsiuvinių. Už privačių leidyklų „chaltūrą“, pasipinigavimą, anot G. Sarafino, irgi privalo atsakyti UPC.
3. „2016 metais G.Vaidelio pasirašytame įsakyme rašoma, kad prieš vertindamas vadovėlio turinį asmuo privalo pasirašyti nešališkumo deklaraciją, o kilus interesų konflikto grėsmei – nusišalinti. Tačiau aukščiau direktoriaus paminėti 3 ar 5 metai dėl vadovėlių kūrimo įsakyme neminimi.“ Šios citatos autorystė nenurodyta. O gaila. Nes nesimato, kuris žmogus neįgalus suprasti elementarių teisės akto teiginių. Minimu įsakymu patvirtintoje vertintojo nešališkumo deklaracijoje jau antru punktu vertintojas turi labai konkretų įsipareigojimą: „Patvirtinu, kad per pastaruosius 5 metus neturiu jokių turtinių ir neturtinių interesų, susijusių su vadovėlių leidyba ir rengimu…“
Klausimas: Kas tai – neprofesionalumas ar dirvos vadovo keitimui rengimas?
Informacija
Nauji komentarai
- Eirimas Velička apie MOKYTOJO PRESTIŽAS: KAS ANALIZĖN NESUDĖTA…
- Evaldas apie PRIVAČIOS MOKYKLOS: AR YRA KUO STEBĖTIS?
- IME apie PRIVAČIOS MOKYKLOS: AR YRA KUO STEBĖTIS?
- Evaldas Bakonis apie KĄ PASAKO MOKYKLŲ PAVADINIMAI? O KO NEPASAKO?
- IME apie KĄ PASAKO MOKYKLŲ PAVADINIMAI? O KO NEPASAKO?
Taikliai jūs čia, Evaldai, surašėte . Perskaičius 15 min, susidaro toks jausmas, kad kažką švietime reikia “paslėpti”, nukreipiant dėmesį į vieną instituciją. Liaudis skaitys, piktinsis, žurnalistai bus užimti paieškose, institucija bus gynyboje…, o KAŽKAS sėkmingai ims ir “pralįs”… O gal tikrai, kaip paskutinis jūsų sakinys – reikia kažkaip nustumti šį vadovą ir pasodinti kitą – žymiai naudingesnį “kažkam”???
Tik gal ne „pasodinti naudingesnį kitą“, o tiesiog – įvykdyti aiškų, plika akim visiems matomą ir suprantamą pokytį.
Aišku, čia tik prielaidos. Bet jos nėra be teorinio pagrindo. Antai, japonai turi taisyklę: „ieškok problemos (sprendimo), o ne kaltininko“. O pas mus, atrodo, dar nuo sovietinių laikų gajus posakis: „nėra žmogaus – nėra problemos“. Viskas tik ir sukasi apie tai, kaip surasti kaltininką ir jį nubausti…